Tillbaka i bloggvärlden - politik, relationer, konflikter, mode och mat.

Nu tänkte jag skaka liv i min blogg igen. Denna gång med ett lite vidare innehåll, utan att skämmas antar jag det vida arbetsfältet världen som blogginnehåll, jag kommer att skriva om det som faller mig in relaterat till något litet eller stort, men aktuellt som sker i världen. Reflektioner om Indien kommer att återkomma. Eftersom jag sedan ett tag nekas journalistvisum till Indien blir reflektionerna över Indien utifrån det perspektivet, skrivet i en slags annan exilform skulle man kunna säga.
I bloggen blir det även inlägg om politik, relationer och konflikter. Ja konflikter är verkligen ett urintressant ämne, tror ni mig inte vill jag tipsa om att hålla utkik på min blogg ibland, jag kommer att prata om alla möjliga sorters konflikter ur ett annat perspektiv, och håll med om att alla har varit med om det, mer eller mindre, så det kommer ibland att handla om de riktigt stora, men också om de riktigt små konflikterna - fred är förstås alltid målet, men kompromiss är inte alltid det bästa....Och konflikt kan man ju faktiskt ha med sig själv, eller hur?
Jag kommer också att skriva om mode, neeej, inte ännu en modeblogg hör jag ropen skalla. Det lovar jag, inte ännu en modeblogg, men mode sett på ett lite annat sätt, ni får se...
Sen kommer jag ju förstås att göra ett och annat inlägg om att vara mamma till en underbar liten J. Jag kallar honom så tills vidare.
Slutligen kommer jag att skriva om mat, det går helt enkelt inte att låta bli, mat är politik, passion, källa till konflikt och framförallt en enorm njutning. Läs min blogg och se hur jag menar. Kram och välkommen till lite annan läsning.

//ulrika nandra


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej...jag ser fram emot att läsa din blogg....vi gick ju i samma klass några år..grattis till sonen......måste vara härligt....själv har jag tre barn....en son på 15 o tvillingar på 4 ..amanda och marcus....just nu läser jag shantaram....o blev väldigt nyfiken på indien och bombay.......ha det så gott sissi Täck

Postat av: Linda

Hej Ulrika!

Av en slump hamnade jag på din blogg, jag letar efter frilansjournalist (även fotograf) till ett uppdrag i Bangalore i Indien. Ska intervjua en Indienchef på ett svenskt företag angående varför det går så bra för deras företag i Indien. Ska vara lite moderna bilder osv. Är du intresserad eller kan du tipsa mig om vart jag kan hitta dessa frilansare? Tack/Linda

[email protected]

2009-08-06 @ 07:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback